ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

دوره آموزشی مدیریت دارایی های فکری در شرکت ها

دسته بندی:

امروزه شرکت ها دارایی های فکری متعددی دارند که به واسطه آن ها در بازار جایگاه خاص خود را می یابند: از دامنه اینترنتی شرکت تا بروشورها و محتوای وبسایت و شبکه های اجتماعی گرفته تا لیست مشتریان و توزیع کنندگان و… دانش فنی، نوآورهایی در قالب اختراعات، علائم تجاری طرح های صنعتی، فرمول های خاص و … . شرکت ها علاوه بر شناخت این دارایی های فکری در قالب فرمت متداول که ممکن است در فعالیت های ارزشگذاری شرکت به آنها نیاز باشد، باید از نحوه مدیریت هر یک از این دارایی ها برای حصول به منفعت بیشتر، آگاه باشند. این دوره، علاوه بر معرفی دارایی های مختلف فکری و روشهای شناسایی آنها در شرکت ها و تهیه فهرستی از این دارایی ها، به نحوه حفاظت از این دارایی ها و مدیریت این دارایی ها برای کسب بازار و غلبه بر رقیبان نیز می پردازد.

سرفصل های این دوره :

  • کپی رایت
  • طرح صنعتی
  • علائم تجاری
  • اختراعات
  • دامنه های اینترنتی
  • اسرار تجاری
  • نشان جغرافیایی
  • دانش سنتی، منابع ژنتکی (بسته به نیاز شرکت کننده ها)
  • نحوه تهیه چک فهرستی از دارایی ها به صورت due diligence
  • اقدامات مدیریتی لازم برای حفاظت و تجاری سازی