اخبار

اطلاعیه مهم

به اطلاع عموم می رسانیم، موسسه مردم نهاد رهپویان علم آرچی، که همواره در پیشبرد اهداف علمی و فناورانه کشور و حمایت از پژوهشگران و مخترعین پیشتاز بوده، پس از بررسی های دقیق و مستند، متأسفانه شاهد تخلفات گسترده از سوی گروه های مختلف تحت عنوان ویپا در ایران بوده است و میزان این تخلفات به شدت با اصول و ارزش های اخلاقی و اصول حرفه ای ما در تضاد است.
بنابراین، باتوجه به عدم همکاری دفتر مرکزی ویپا جهت جلوگیری از فعالیت های گروه های متخلف و هم سویی با آنان، این موسسه به منظور حفظ حیثیت و همچنین مسئولیت اجتماعی و اخلاقی نسبت به جامعه علمی و پژوهشی اعلام می دارد از این پس کلیه فعالیت های ویپا در ایران غیرقانونی بوده و این موسسه تصمیم گرفته است که از تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲ (اول ژانویه ۲۰۲۴)، هرگونه همکاری خود با ویپا را به طور کامل قطع نماید. لازم به ذکر است که این تصمیم پس از در نظر گرفتن تمامی جوانب و پیگیری های لازم از مراجع قضایی و علمی کشور اتخاذ شده است.
لذا به کلیه پژوهشگران، نمایندگان استانی دفتر ویپا در ایران، دانشگاه ها و سازمان های علمی کشور که با این موسسه جهت برخورداری از خدمات ویپا همکاری داشته اند اعلام میداریم که کلیه خدمات ارائه شده تا قبل از ژانویه 2024 (دارای اعتبار بوده و  قابل پیگیری است و از این پس اعلام میداریم که، هرگونه فعالیتی تحت نام ویپا (سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان)، ضمن غیرقانونی بودن به دلیل عدم کسب مجوزات قانونی از مراجع ذی صلاح  جمهوری اسلامی ایران از مسئولیت و حوزه نظارت موسسه رهپویان علم آرچی خارج بوده و این موسسه هیچگونه مسئولیتی از این پس در قبال آن نخواهد داشت.
همچنین به اطلاع می رساند تا کنون به غیر از موسسه مردم نهاد رهپویان علم آرچی هیچ شرکت، موسسه و مجموعه آموزشی و پژوهشی مجوزات رسمی و قانونی از مراجع ذی صلاح کشور جهت فعالیت به عنوان نمایندگی ویپا در ایران را نداشته است. در همین راستا تاکید می شود در صورتی که شرکت، موسسه و یا هر مجموعه دیگری از این پس به استناد نامه ویپا تایوان ادعای نمایندگی در ایران نماید در صورت عدم کسب مجوزات قانونی از مراجع ذی صلاح کشور ایران فعالیت آن غیر قانونی می باشد و تنها در صورت کسب مجوز رسمی از مراجع مربوطه قادر به فعالیت قانونی در کشور ایران می باشند و لذا در صورتیکه هر شرکت، موسسه و مجموعه ای موفق به دریافت مجوزات مذکور گردداز طریق وب سایت رسمی wiipa.ir  به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.
ما از تمامی مخترعین، پژوهشگران، و اعضای جامعه علمی کشور خواهشمندیم که با دقت و هوشیاری کامل، پیش از هرگونه همکاری یا ارتباط با افراد یا گروه های مذکور جهت فعالیت های بین المللی، ابتدا از صحت و سلامت فعالیت های آنها از طریق استعلام از مراجع قضایی و علمی معتبر از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یا این موسسه با شماره تماس 03137929219 اطمینان حاصل نمایند.
این موسسه متعهد به ارتقاء سطح علمی و فناوری کشور بوده و به همین منظور، همواره سعی در ایجاد فضایی سالم و پویا برای تمامی افراد فعال در این حوزه دارد. ما به شفافیت، اخلاق و رعایت قوانین و مقررات متعهد هستیم و از تمامی اعضای جامعه علمی و فناوری کشور خواهشمندیم تا در راستای حفظ این ارزش ها با ما همراه باشند.

با تشکر و احترام،
مهرداد سلیمانی
دبیر موسسه مردم نهاد رهپویان علم آرچی

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =